Hala Madrid  – ژابی آلونسو، هافبک بایرن مونیخ مدعی شد که نویر بهترین دروازه بانی است که در کنارش کار کرده است.

به نقل از روزنامه 90، ژابی آلونسو که سابقه کار با کاسیاس را دارد اظهار داشت:" نویر بهترین دروازه بانی است که دیده ام. از نظر سبک بازی هم بی نظیر است. اگر توپ طلای ۲۰۱۴ را ببرد بی تردید به خاطر لیاقت خودش بوده است. می دانستم که مانوئل بازیکن توانمندی است اما وقتی در بایرن کارش را دیدم از روند بی نظیر او و همین طور آلابا شگفت زده شدم."

وی در مورد  تونی کروس و شانس های این بازیکن برای کسب توپ طلا اظهار داشت :" به صورت تلفنی با تونی در تماس هستم. آیا در مورد نحوه و سیستم بازی رئال و بایرن با هم صحبت کرده ایم؟ کمی ... از نظر من یکی از پنج هافبک برتر دنیاست. نه تنها در رئال نقش مهمی دارد بلکه بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده است. بازیکنی می تواند ادعا کند که شانس توپ طلا را دارد که در اوج عملکرد شخصی و فردی خود بسر ببرد. از این حیث همیشه رویارویی با مسی و رونالدو مشکل است.  مسلما آلمانی ها از نظر موفقیت در عرصه ملی شانس بیشتری دارند . در هر صورت من ترجیح می دهم که هم تیمی هایم در بایرن این جایزه را ببرند."

ژابی آلونسو شایعه تزریق روی زانویش پیش از بازیها را تکذیب کرد و در مورد دلایی جدایی از رئال برای پیوستن به بایرن گفت :" جو بازیها، معماری استادیوم ها و شانس بردن سومین قهرمانی اروپایی سه دلیل پیوستن من به بایرن بود. می خواستم مثل سیدورف صاحب سه قهرمانی اروپا شوم."

آلونسو گفت که از این که شواین اشتایگر به میادین برگشته خوشحال است چرا که می واند کنار او بازی کند و افزود :" باید با هم در میانه زمین تعادل ایجاد کنیم."

وی گفت که برایش جذاب ترین بخش فوتبال آلمان هواداران بوده اند:" درهای تمرینات به روی هواداران باز شده است، اتفاقی که در لیورپول و رئال ندیده بودم. بر خلاف آن جا هواداران به کار ما احترام می گذارند و در خلال تمرین سر و صدا ایجاد نمی کنند. برایم این اتفاق جالب توجه بود."