Hala Madrid - خامس رودریگز ، بازیکن رئال مادرید توسط نشریان کلمبیا به عنوان شخصیت سال کشورش برگزیده شد.

روزنامه های " ال تیمپو" و  " ال اسپکتادور"  تصمیم گرفتند که خامس ۲۳ ساله را به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۴ انتخاب کنند.  خامس از این خبر ابراز خوشحالی کرد و گفت که این جایزه را با هم تیمی هایش سهیم خواهد شد.

خامس اظهار داشت:" می خواهم این جایزه را با بیش از ۴۸ میلیون کلمبیایی تقسیم کنم که همیشه در کنارم بودند و حمایت بی چون و چرایشان را تقدیم من کردند. در هر گامی که  در جام جهانی بر می داشتم حمایت شما را حس می کردم و حالا می دانم که هر روز در چالش جدیدم در رئال مادرید مرا همراهی می کنید."

وی در ادامه بیان کرد:" انتخاب شدن به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۴ یک افتخار برای من است. این مسئولیت بزرگی است. از چهار سالگی زندگی من حول یک توپ چرخیده است. الگوی من همیشه والدرامو بوده اس. به همین خاطر است که اکنون خودم را صاحب مسئولیت می دانم چرا که بدون آن که خودم بخواهم تبدیل به کعبه آمال همه کودکان شدم و ماموریتم این است که توقعات را برآورده کنم. والدراما الگوی من بود و حالا من مسئولیت بزرگ و زیبایی دارم که الگوی برخی دیگر باشم. امیدوارم بتوانم در چنین سطحی باشم."

خامس در ادامه اظهار داشت:" برگزیده شدن به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۴ در کلمبیا برای من موجی از خوشحالی را ایجاد کرد. تاکید می کنم بدون حمایت روزمره شما رسیدن به این مهم برای من میسر نبود. "

ال اسپکتادور پیش بینی کرده است که خامس بتواند برترین بازیکن تاریخ کلمبیا شود.