Hala Madrid - ستاره ولزی رئال مادرید عنوان کرد کریستیانو رونالدو الگوی فوتبالی اوست.

گرت بیل در گفت‌گو با شبکه تلویزیونی "تله فوت" به تمجید از هم‌تیمی پرتغالی‌اش پرداخت و او را شایسته توپ طلا دانست. ستاره تیم رئال مادرید گفت: من هیچ فشاری روی خودم احساس نمی‌کنم. هیچ چیز برای اثبات توانایی‌هایم در رئال ندارم. تنها سعی می‌کنم بازی خودم را به نمایش بگذارم و بتوانم برای تیم موثر باشم. خوشبختانه همکاری خوبی بین بازیکنان رئال در بازی‌های قبل به وجود آمده که کسب سوپرجام اروپا و بازی خوب ما در آن دیدار دلیلی بر این صحبت من است.

ستاره ولزی ادامه داد: خیلی خوشحالم که در فصل اول حضورم در رئال آرزوی بزرگ این باشگاه را به حقیقت تبدیل کردم. کسب دهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بسیار لذت‌بخش بود. وقتی در وقت‌های اضافه گل دوم رئال را به ثمر رساندم، فکر نمی‌کردم چه اتفاقی افتاده است. تازه بعد از آن فهمیدم باشگاه به چه موفقیت بزرگی رسیده و این برای بازیکنی که تازه به رئال پیوسته، بسیار لذت‌بخش و بزرگ است. بهترین خاطره فوتبالی من هم همین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست. چیزی که باشگاه ۱۲ سال برای آن تلاش کرد.

بیل درباره همکاری‌اش با کریستیانو رونالدو گفت: CR۷ بازیکن قابل و شناخته‌ شده‌ای است و جایگاهی که دارد به خاطر تلاش زیادی است که هر روز در تمرین‌ها می‌کند. رونالدو شایسته چنین جایگاهی است و خیلی خوشحالم که در کنار او در رئال بازی می‌کنم. رونالدو بازیکن بسیار بزرگی است و برای تمام بازیکنان رئال یک الگوست چرا که هیچ وقت از تمرین دست نمی‌کشد. او سال خیلی خوبی پشت سر گذاشت و شایسته توپ طلای جهان است. رونالدو الگوی فوتبالی من است. همیشه دوست داشتم مثل کریس شوم.

بیل درباره جدایی از لیگ برتر انگلیس و پیوستن به لیگا گفت: من مدت‌ها در فوتبال انگلیس بازی کردم و دوران خوبی هم آنجا داشتم. چه زمانی که در ساوتهمپتون بودم و چه زمانی که به تاتنهام رفتم. انتقالم به فوتبال اسپانیا رویای بچگی‌ام را محقق کرد؛ چرا که دوست داشتم در رئال بازی کنم. رئال بزرگ‌ترین باشگاه فوتبال جهان است و آرزوی هر بازیکنی است که در سانتیاگو برنابئو برای این تیم به میدان برود. در روزهای نخست حضور در رئال خیلی اذیت شدم. مصدومیت کشاله رانم باعث شد چند هفته نخست را از دست بدهم، از طرفی فشار رسانه‌ها باعث شد تا شرایط خیلی سختی را تجربه کنم. اما خوشبختانه با تمرین زیاد توانستم بر مصدومیتم غلبه کنم و به ترکیب رئال برسم. فرهنگ فوتبالی در اسپانیا و انگلیس خیلی متفاوت است. انگار در اسپانیا فوتبال بازی نمی‌کنند. عادت کردن به این جو برای هر بازیکنی که از انگلیس به اسپانیا می‌رود کار آسانی نیست. البته منظور گفته‌هایم این نیست که لیگ انگلیس از اسپانیا بهتر است. هر دو در یک سطح قرار دارند.

بیل درباره حضور با ولز در جام ملت‌های اروپا گفت: ما تیم نسبتا جوانی داریم و مدت خیلی کمی است که کنار هم بازی می‌کنیم. قطعا آینده به تیم ما بستگی دارد. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم از بازی‌های سخت انتخابی یورو ۲۰۱۶ سربلند بیرون بیاییم و به جام ملت‌های اروپا برسیم.

رسانه‌های انگلیسی و هواداران فوتبال ولز گرت بیل را همیشه با رایان گیگز مقایسه می‌کنند. بیل در پایان درباره این مقایسه گفت: وقتی بچه بودم همیشه بازی‌های گیگز را می‌دیدم و می‌خواستم مثل او بشوم. او نیز مثل من در سمت چپ زمین بازی می‌کرد و همیشه برای فوتبال ولز تمام تلاشش را کرد. تماشای بازی رایان همیشه لذت‌بخش بود. کارهایی که او با توپ انجام می‌داد بی‌نظیر بود و او الگوی فوتبالی من محسوب می‌شود.




ایسنا