Hala Madrid - فقط ۹ بازیکن در تاریخ لالیگا به رکور ۲۰۰ گل رسیده اند و رونالدو توانسته که سریع تر از همه آنها به این رکورد برسد.

ستاره پرتغالی در عرض ۱۷۸ بازی به رکورد ۲۰۰ گل رسیده است. او با هت تریکی که روز شنبه مقابل سلتا داشت به باشگاه ۲۰۰ تایی ها ملحق شد.  رکورد قبلی در اختیار زارا بود که با ۲۱۹ بازی ۲۰۰ گله شده بود. میانگین گلزنی او در لالیگا ۰،۹۱ گل در هر بازی بود اما میانگین رونالدو ۱،۱۲ گل در هر بازی است.

مسی که با ۲۵۶ گل اقای لالیگاست در ۲۳۵مین بازی خود در مسابقات به رکورد ۲۰۰ گل رسیده بود (۵۷ گل بیش از رونالدو). بازیکن آرژانتینی در زمانی که ۲۵ سال و ۲۱۷ روز سن داشت به این رکور درسید. رونالدو در زمانی که ۲۹ سال و ۳۰۴ روز سن دارد به این رکورد دست یافته است.مسی در زمانی که تنها ۱۷ سال داشت اولین بازی خود را در لالیگا انجام داد اما رونالدو در سن ۲۴ سالگی پا به مسابقات فوتبال اسپانیا گذاشت.  بازیکن بارسا ظرف هشت سال به این رکورد رسید اما رونالدو در فاصله پنج سال.

ستاره رئال مادرید در سال ۲۰۱۴ در ۵۵ بازی خود  ۵۸ گل زد و به میانگین ۱،۰۵ گل در هر بازی دست پیدا کرد. او در حال حاضر نهمین گلزن برتر تاریخ لالیگا و چهارمین گلزن برتر تاریخ رئال مادرید است. رونالدو سه سال و نیم دیگر با رئال قرارداد دارد و با این روند می تواند رکوردهای زیادی را در هم شکند. او در حال حاضر ۱۰ گل تا پاهینیو، هشتمین گلزن برتر تاریخ لالیگا فاصله دارد.  فاصله اش با سانتیانا به عنوان سومین گلزن برتر تاریخ رئال نیز ۹ گل است.

کریستیانو در مسیر تبدیل شدن به آقای گل تاریخ رئال است. او ۲۸۲ گل زده و فقط ۴۲ گل تا رکورد رائول که در ۷۴۱ بازی ۳۲۳ گل زده بود فاصله دارد. رونالدو در حال حاضر ۲۳ هت تریک در لالیگا داشته و رکورد دی استفانو و زارا با ۲۲ هت تریک را پشت سر گذاشته است.

دوئل بعدی رونالدو و مسی در لیگ قهرمانان است. بازیکن آرژآنتینی ۷۴ گل در این مسابقات زده است و رونالدو سه گل تا او فاصله دارد. رونالدو مقابل لودگورتس امیدوار است که بتواند به رکورد گلهای مسی نزدیک شود. بازیکن آرژآنتینی میزبان پاریسن ژرمن خواهد بود.