به گزارش Hala Madrid، بار دیگر این دو در برابر هم قرار خواهند گرفت. دو بازیکن برتر این سیاره امشب با پوشیدن لباس تیم های ملی شان برابر یکدیگر صف آرایی خواهند کرد. بازگشت رونالدو به منچستر؛ یعنی بازگشت او به جایی که در آن تبدیل به یک فوق ستاره شد. اما مسی با هوادارانی مجدداً دیدار خواهد کرد که در سال های 2009 و 2011 خاطرات تلخی برای شان رقم زد.

در آخرین تقابل این دو در سطح ملی، رونالدو در سال 2011 گل تساوی پرتغال را زد اما مسی با زدن یک ضربه پنالتی در دقایق پایانی، نتیجه را 1-2 به سود آرژانتین رقم زد. هر دو در آخرین بازی ملی شان گل زنی کرده اند: مسی در برد 1-2 برابر کرواسی در روز چهارشنبه از روی نقطه پنالتی گل پیروزی بخش تیمش را زد و رونالدو تک گل بازی تیمش را در دیدار مقدماتی یورو برابر ارمنستان در روز جمعه به ثمر رساند.

آن گل رونالدو، او را با 23 گل به برترین گل زن تاریخ مسابقات اروپایی تبدیل کرد. این در حالی است که مسی در فینال جام جهانی 2014 در برابر آلمان شکست خورد و نتوانست بزرگ ترین عنوان قهرمانی دنیا را کسب کند. حال باید دید، کدام یک از این دو بازیکن، کارنامه ملی بهتری داشته است؟ دو تن از نویسندگان گل در این مورد به بحث و جدل می پردازند.

 

بن هیوارد: مسی آمار گل زنی برتری دارد




مسی برای دلبری از هواداران آرژانتین، به زمان نیاز داشت. آن ها در مورد بازیکنی که هیچ وقت در یک باشگاه حرفه ای در زادگاهش بازی نکرده و سال های سال نتوانسته فرم خوبش در بارسلونا را برای تیم ملی تکرار کند، شک هایی داشتند. اما این تردیدها نامنصفانه بودند، مخصوصاً به این خاطر که مسی در سال 2005 به تیم ملی زیر 20 ساله های آرژانتین کمک کرد تا فاتح جام جهانی شود و سپس در 2008 به تیم زیر 23 ساله ها کمک کرد تا مدال طلای المپیک پکن را کسب کنند.

مسی برای تیم ملی بزرگ سالان نیز لحظات درخشانی داشته است. گل فوق العاده اش به عنوان یار تعویضی برابر صربستان و مونتنگرو در جام جهانی 2006 و همچنین چیپ بسیار دیدنی اش در کوپا آمریکای 2007 برابر مکزیک، لحظات شاخصی در کارنامه اش بوده اند. اما باز هم همیشه این احساس وجود داشت که در مهم ترین مواقع، او ناکام می ماند.

اما اکنون دیگر این مسئله صادق نیست. مسی در جام جهانی 2010 در امر گل زنی ناکام ماند اما چهار پاس گل برای مردان دیگو مارادونا فراهم کرد و پس از آن، زیر نظر الخاندرو سابه یا بازی اش را به سطح بالاتری رساند. وی از مسئولیت بیش تری که به عنوان کاپیتان تیم باید متقبل می شد، استقبال کرد و بر آمار گل زنی اش اضافه کرد. لحظات به یاد ماندنی در این مورد شامل یک هت تریک خیره کننده در یک برد خاطره انگیز 3-4 برابر برزیل در سال 2012 و همچنین هت تریک هایی برابر سوییس و گواتمالا هستند.

فرم خوب این مهاجم برای آلبی سلسته در 2014 برزیل نشانه درخشش او در بالاترین سطح بود: وی در دور گروهی چهار گل به ثمر رساند (از جمله یک گل پیروزی بخش فوق العاده در برابر ایران و یک گل بسیار زیبای دیگر برابر بوسنی و هرزگووین) و سپس در دیدار دور دوم برابر سوییس، با یک پاس بسیار زیبا، بانی گل پیروزی بخش دقایق پایانی آنخل دی ماریا شد. مسی نتوانست بزرگ ترین عنوان دنیا را به دست آورد اما این ستاره در برزیل درخشید، در حالی که کریستیانو رونالدو و پرتغال از دور گروهی رقابت ها حذف شدند.

در 27 سالگی، آمار 45 گل در 96 بازی مسی، نرخ 0/468 گل در هر مسابقه را نشان می دهد. در مقام مقایسه، 52 گل رونالدو در 117 بازی، نرخ 0/444 گل در هر مسابقه را داراست.

هر دو در حال حاضر رهبرهای بی چون و چرای تیم های ملی شان و بازیکنانی بی نظیر هستند اما آمار گل زنی برتر مسی، نمایش های بهتر در جام جهانی و توانایی گل سازی بیش تر، در حال حاضر او را در سطح ملی از رقیبش بالاتر قرار می دهد.

 

آدرین بویوسا: رونالدو یک قدم جلوتر است




کریستیانو رونالدو در حال در هم کوبیدن رکوردها با رئال مادرید و پرتغال است و هیچ نشانه ای از توقف در او دیده نمی شود. این مهاجم اهل مادیرا، که جمعه با گل زنی برابر ارمنستان به برترین گل زن تاریخ رقابت های قهرمانی اروپا (از جمله مقدماتی و خود تورنمنت) تبدیل شد، همچنان در آرزوی یک توپ طلای دیگر به سر می برد و در حال آماده شدن برای رویارویی با دشمن دیرینش، لیونل مسی، در یک دیدار دوستانه در اولدترافورد است.

سوای نتیجه جدال دو بازیکن برتر حال حاضر دنیا، بازیکن سابق منچستر یونایتد همین حالا هم یک قدم از رقیب بارسلونایی اش در سطح ملی پیش است. شاید نه از نظر عناوین (هیچ یک از دو کشور از زمانی که دوران بازی حرفه ای این دو نابغه شروع شده، عنوانی در بالاترین سطح ملی به دست نیاورده است، مگر اینکه مدال طلای 2008 تیم زیر 23 ساله های آرژانتین را بخواهیم حساب کنیم) اما رونالدو به خاطر تأثیر کلی اش در مجموعه، می درخشد.

کریستیانو سال های سال است که ستاره بی چون و چرای پرتغال و رهبر این تیم بوده است. وی در یورو 2004 در مقابل دیده همگان قرار گرفت، جایی که به شکلی ناباورانه، تیم میزبان در ورزشگاه استادیو دا لوز به یونان باخت، و او با زدن 52 گل در 117 بازی درخشش خیره کننده ای برای تیم ملی اش داشته است. این بازیکن همچنین تنها بازیکن پرتغالی است که توانسته در سه جام جهانی گل بزند (2006 آلمان، 2010 آفریقای جنوبی و 2014 برزیل).

بنابراین حتی با وجود آنکه مسی با آرژانتین به فینال جام جهانی رسید در حالی که پرتغال از یک گروه پیچیده حذف شد، تفاوت عملکرد و پتانسیل دو تیم ملی به معنای آن است که رونالدو باید ارزشمندتر دانسته شود؛ رونالدویی که به یورو 2016 به عنوان چالش بزرگ بعدی اش نگاه می کند. در 29 سالگی و بهترین فرم دوران بازیگری اش، کاپیتان بزرگ پرتغال هنوز زمان دارد تا در لباس کشورش طعم افتخار را بچشد. و او هنوز هم از مسی جلوتر هست.

طرفداری