به گزارش Hala Madrid و به نقل از طرفداری، تونى کروس از رقابت هاى این هفته لالیگا و در دیدار رئال مادرید مقابل رایو وایکانو که با برد 5:1 پایتخت نشینان به اتمام رسید، با ضربه اى از فاصله 23 مترى، موفق به ثمر رساندن اولین گل خود براى تیم جدیدش شد. هافبک خلاق آلمانى رئال مادرید در نهمین برد این تیم در رقابت هاى این فصل لالیگا نقشى تعیین کننده داشت. وى در دقیقه هشت بازى گرت بیل را با پاس خود در موقعیت گل قرار داد تا موفق به ارسال هفتمین پاس گل خود شود.

نیمه اول دیدار با گل سرخیو راموس و گل آلبرتو بوئنو بازیکن رایو با نتیجه 2:1 به نفع رئال مادرید به پایان رسید اما در نیمه دوم و در دقیقه 55 بازى، تونى کروس با ضربه از راه دور خود اندوخته تیم را به سه گل افزایش داد و در ادامه نیز کریم بنزما و کریس رونالدو دو گل دیگر به ثمر رساندند تا جایگاه رئال مادرید در صدر جدول لالیگا مستحکم تر شود. سران باشگاه مادریدى و مطبوعات اسپانیایى بعد از بازى به شدت از عملکرد تونى کروس تمجید نمودند، کارلو آنجلوتى سرمربى ایتالیایى تیم گفت:"تونى بازى فوق العاده اى انجام داد و بهترین بازیکن زمین بود، سطح بازى بالاى او من را واقعا شگفت زده کرد."

آمار نیز تایید کننده عملکرد خوب تونى کروس در این بازى است، وى در این دیدار 52 پاس ارسال نمود که 49 پاس ارسالى از وى به صورت سالم به مقصد رسید (دقت 94.2 درصد)، او همچنین موفق به خلق چهار موقعیت گل نیز شد. علاوه بر این او باردیگر هماهنگى مثال زدنى با لوکا مودریچ داشت، به طورى که کارلو آنجلوتى از این دو پس از بازى به عنوان "زوج بى نقص رئال مادرید" نام برد.


عملکرد تونى کروس در بازى شنبه شب مطبوعات اسپانیایى را نیز تحت تاثیر قرار داده است، روزنامه AS با تیتر  “Super Kroos” که به زبان آلمانى معناى "کروس فوق العاده" مى دهد، از عملکرد این هافبک تمجید نمود، این روزنامه در ادامه نوشت:"عملکرد تونى کروس سبب شده که هیچ کس در مادرید دلتنگ ژابى آلونسو نباشد" ژابى آلونسویى که در حال حاضر از بهترین بازیکنان بایرن مونیخ به حساب مى آید و بى تردید از کیفیت بسیار بالایى برخوردار است. روزنامه AS  در ادامه مى نویسد:"از نحوه بازى کروس چنین احساس مى شود که او تمام دوران فوتبال خود را تنها براى رئال مادرید بازى کرده است، او استاد پاس هاى بلند است و موقعیت هاى سخت با وجود او براى تیم آسان مى شود، کروس بازیکن بسیار باهوشى است که برنامه حمله تیم را از قبل در ذهن خود دارد."

Marca دیگر روزنامه ورزشى اسپانیایى نیز از گل تونى کروس به عنوان"زیباترین گل هفته" نام برد و تونى کروس را "تانک رئال مادرید" خواند. این روزنامه در ادامه "گل رویایى" و برد پر گل رئال مادرید را نتیجه "هنر مهندسى آلمانى" دانست که تونى کروس با استفاده از آن حریف را جریمه نمود.