مدافع تیم ملی فوتبال اسپانیا به تمجید از اسطوره‌های سابق باشگاه رئال مادرید پرداخت.

به گزارش "Hala Madrid"، سرخیو راموس در خصوص صحبت‌هایی که درباره غیبت دیگو کاستا و فابرگاس در تیم ملی فوتبال اسپانیا مطرح می‌شود، اظهار داشت: من عقیده خودم را دارم اما قرار نیست آن را ابراز کنم. توافقاتی بین دل‌بوسکه و فابرگاس و کاستا انجام شد و من فقط می‌توانم درباره خودم حرف بزنم. قبلا هم من به اردوی تیم آمدم، آزمایش پزشکی دادم، مصدومیت عضلانی داشتم و اردو را ترک کردم. چند بار هم با کمی مشکل برای تیم بازی کردم. دوست دارم بازیکنان به اندازه‌ای که به تیم باشگاهی‌شان تعهد دارند، به تیم ملی هم تعصب داشته باشند اما مربیان کسانی هستند که قوانین را ایجاد می‌کنند. دل بوسکه باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

وی ادامه داد: فرصت دادن به بازیکنانی که در تیم‌های بزرگ بازی نمی‌کنند، پاداش بسیار خوبی است. من طرفدار فرصت دادن به کایخون، برونو و نولیتو هستم و همچنین ایسکو که یک بازیکن سحرآمیز است. ترکیب منحصر به فردی از بازیکنان داریم و نباید این نکته را فراموش کرد.

مدافع تیم ملی فوتبال اسپانیا خاطرنشان کرد: همیشه هرچند که در حباب افتخارات زندگی کنیم، باز هم به تیم تعهد داریم. در فوتبال ممکن است گاهی شکست بخورید و نمی‌شود کاری کرد، فوتبال همین است. اگر می‌خواهید در مورد شرایط پیکه سوال کنید، می‌توانید از سرمربی بپرسید. من همیشه وقتی بد کار کرده‌ام، آن را پذیرفته‌ام و خودم از خودم انتقاد کرده‌ام. من به استفاده چرخشی از بازیکنان اعتقاد ندارم؛ هرچند حضور هیچ بازیکنی در تیم واجب نیست اما اما بازیکنانی هستند که به تیم تعادل می‌دهند. نسبت به بیرون گذاشتن رونالدو از ترکیب تردید دارم زیرا او با بازیکنانی که بیرون هستند، رقابت می‌کند و اگر بیرون گذاشته شود، رکوردهایش تغییر می‌کند.

وی اضافه کرد: کریستیانو شایسته توپ طلا است و کسب آن برای من مایه افتخار است. شاید در طول سال‌ها جور دیگری به قضیه نگاه کنم. در مادرید بازیکنان باید در جهان بهترین باشند اما در تیم ملی هم همین طور است. ممکن است رئیس باشگاه نظر دیگری داشته باشد و ما نظر دیگری. از نظر من رائول مانند دی‌استفانو نماد باشگاه هستند.

راموس افزود: حضور در میان نامزدهای اصلی توپ طلا هدف من نبوده و در عوض قصد داشتم در بالاترین سطح بازی کنم اما پس از اینکه در مونیخ دو گل و در فینال یک گل زدم، خودم را به آن کمی نزدیک‌تر دیدم زیرا همیشه آن را خیلی از خودم دور می‌دیدم. برای اینکه مدافع باشید، به چیزی فوق‌العاده نیاز دارید و من در جام‌جهانی به دنبال آن بودم. حضور در میان سه نامزد نهایی توپ طلا برای من یک پاداش است و من به دنبال بهترین بودن در پست خودم هستم.

مدافع رئال مادرید گفت: پیشنهادی ندارم و می‌خواهم در همین باشگاه به کارم پایان دهم. اگر باشگاه مرا بخواهد، از اینجا نمی‌روم. وقتی به سطح خاصی می‌رسید، پول اهمیتی ندارد و به اندازه خوشحالی شما و خانواده‌تان نمی‌ارزد. روابط من با رئیس باشگاه به قدری خوب است که گاهی چیزهایی می‌گوییم که نباید بگوییم.