Hala Madrid - گرت بیل که روز گذشته (سه شنبه) به عنوان "مرد سال فوتبال ولز" انتخاب شد، درباره بازی برای تیم ملی کشورش، گفت: همیشه تلاش می‌کنم تا بتوانم بهترین بازی‌هایم را برای ولز انجام دهم. بازی برای تیم ملی کشورم افتخار بزرگی است و تلاش خواهم کرد بتوانیم یکی از تیم‌های حاضر در جام ملت‌های اروپا باشیم.

ستاره ولزی رئال مادرید درباره آینده رونالدو، گفت: دوست دارم رونالدو در رئال مادرید باقی بماند. او بازیکن بسیار بزرگی است و همه دوست داریم که فوتبالش را در مادرید ادامه دهد. ماندن کریستیانو رونالدو در رئال به همه کمک خواهد کرد. همکاری خوبی با او دارم و مطمئن هستم که می‌توانیم در آینده نیز افتخارات بیشتری برای رئال به دست آوریم. من قراردادی شش ساله با رئال دارم و دوست دارم که در این سال‌ها به افتخارات زیادی دست یابم.

بیل ادامه داد: خیلی خوشحالم که در فصل اول حضورم در رئال آرزوی بزرگ این باشگاه را به حقیقت تبدیل کردم. کسب دهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بسیار لذت‌بخش بود. وقتی در وقت‌های اضافه گل دوم رئال را به ثمر رساندم، فکر نمی‌کردم چه اتفاقی افتاده تازه بعد از آن فهمیدم باشگاه به چه موفقیت بزرگی رسیده و این برای بازیکنی که تازه به رئال پیوسته، بسیار لذت‌بخش و بزرگ است. بهترین خاطره فوتبالی من هم همین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست. چیزی که باشگاه 12 سال برای آن تلاش کرد. رفتنم از رئال صحت ندارد و می خواهم در این تیم بمانم.

گرت بیل در پایان گفت: تنها هدفم در حال حاضر این است که با ولز تاریخ ساز شوم و بتوانم به جام ملت‌های اروپا صعود کنیم. ما در بازی اول خود پیروز شدیم و سه امتیا‌ز را کسب کردیم و باید با ادامه این روند شانس مان را برای صعود به جام ملت‌ها افزایش دهیم. ما تیم نسبتا جوانی داریم و مدت خیلی کمی است که کنار هم بازی می‌کنیم. قطعا آینده به تیم ما بستگی دارد. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم از بازی‌های سخت انتخابی یورو 2016 سربلند بیرون بیاییم و به جام ملت‌های اروپا برسیم.

رسانه‌های انگلیسی و هواداران فوتبال ولز گرت بیل را همیشه با رایان گیگز مقایسه می‌کنند. بیل در پایان درباره این مقایسه گفت: وقتی بچه بودم همیشه بازی‌های گیگز را می‌دیدم و می‌خواستم مثل او بشوم. او نیز مثل من در سمت چپ زمین بازی می‌کرد و همیشه برای فوتبال ولز تمام تلاشش را کرد. تماشای بازی رایان همیشه لذت‌بخش بود. کارهایی که او با توپ انجام می‌داد بی‌نظیر بود و او الگوی فوتبالی من محسوب می‌شود.

بیل درباره جدایی از لیگ برتر انگلیس و پیوستن به لیگای اسپانیا گفت: من مدت‌ها در فوتبال انگلیس بازی کردم و دوران خوبی هم آنجا داشتم، چه زمانی که در ساوتهمپتون بودم و چه زمانی که به تاتنهام رفتم. انتقالم به فوتبال اسپانیا رویای بچگی‌ام را محقق کرد چرا که دوست داشتم در رئال بازی کنم. رئال بزرگ‌ترین باشگاه فوتبال جهان است و آرزوی هر بازیکنی است که در سانتیاگو برنابئو برای این تیم به میدان برود. در روزهای نخست حضور در رئال خیلی اذیت شدم. مصدومیت کشاله رانم باعث شد چند هفته نخست را از دست بدهم، از طرفی فشار رسانه‌ها باعث شد تا شرایط خیلی سختی را تجربه کنم. اما خوشبختانه با تمرین زیاد توانستم بر مصدومیتم غلبه کنم و به ترکیب رئال برسم. فرهنگ فوتبالی در اسپانیا و انگلیس خیلی متفاوت است، جوری که انگار در اسپانیا فوتبال بازی نمی‌کنند. عادت کردن به این جو برای هر بازیکنی که از انگلیس به اسپانیا می‌رود کار آسانی نیست. البته منظور گفته‌هایم این نیست که لیگ انگلیس از اسپانیا بهتر است. هر دو در یک سطح قرار دارند.

ستاره تیم رئال مادرید ادامه داد: من هیچ فشاری روی خودم احساس نمی‌کنم. هیچ چیز برای اثبات توانایی‌هایم در رئال ندارم، تنها سعی می‌کنم بازی خودم را به نمایش بگذارم و بتوانم برای تیم موثر باشم. خوشبختانه همکاری خوبی بین بازیکنان رئال در بازی‌های قبل به وجود آمده که کسب سوپرجام اروپا و بازی خوب ما در آن دیدار دلیلی بر این صحبت من است.


ستاره ولزی ادامه داد: خیلی خوشحالم که در فصل اول حضورم در رئال آرزوی بزرگ این باشگاه را به حقیقت تبدیل کردم. کسب دهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بسیار لذت‌بخش بود. وقتی در وقت‌های اضافه گل دوم رئال را به ثمر رساندم، فکر نمی‌کردم چه اتفاقی افتاده تازه بعد از آن فهمیدم باشگاه به چه موفقیت بزرگی رسیده و این برای بازیکنی که تازه به رئال پیوسته، بسیار لذت‌بخش و بزرگ است. بهترین خاطره فوتبالی من هم همین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست. چیزی که باشگاه 12 سال برای آن تلاش کرد.

بیل درباره همکاری‌اش با کریستیانو رونالدو گفت: CR7 بازیکن قابل و شناخته‌ شده‌ای است و جایگاهی که دارد به خاطر تلاش زیادی است که هر روز در تمرین‌ها می‌کند. رونالدو شایسته چنین جایگاهی است و خیلی خوشحالم که در کنار او در رئال بازی می‌کنم. رونالدو بازیکن بسیار بزرگی است و برای تمام بازیکنان رئال یک الگوست چرا که هیچ وقت از تمرین دست نمی‌کشد.

بازیکن سابق تاتنهام پس از جدایی از این تیم و پیوستن به رئال مادرید هنوز هم اخبار لیگ سابق خود را دنبال می‌کند.

او درباره اینکه امسال کدام تیم به قهرمانی در لیگ برتر انگلیس می‌رسد گفت: حس می‌کنم چلسی امسال قهرمان لیگ برتر شود، آن‌ها خیلی قوی هستند و من آن‌ها را به عنوان قهرمان این فصل انتخاب می‌کنم.

گران‌قیمت‌ترین بازیکن فوتبال جهان که برابر آندورا موفق شد دو گل به ثمر برساند امیدوار است تا بتواند این تیم را به جام ملت‌های اروپا برساند، کاری که رایان گیگز بزرگ نتوانست برای ولز انجام دهد.

بیل درباره حضور با ولز در جام ملت‌های اروپا گفت: ما تیم نسبتا جوانی داریم و مدت خیلی کمی است که کنار هم بازی می‌کنیم. قطعا آینده به تیم ما بستگی دارد. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم از بازی‌های سخت انتخابی یورو 2016 سربلند بیرون بیاییم و به جام ملت‌های اروپا برسیم.

رسانه‌های انگلیسی و هواداران فوتبال ولز گرت بیل را همیشه با رایان گیگز مقایسه می‌کنند. بیل در پایان درباره این مقایسه گفت: وقتی بچه بودم همیشه بازی‌های گیگز را می‌دیدم و می‌خواستم مثل او بشوم. او نیز مثل من در سمت چپ زمین بازی می‌کرد و همیشه برای فوتبال ولز تمام تلاشش را کرد. تماشای بازی رایان همیشه لذت‌بخش بود. کارهایی که او با توپ انجام می‌داد بی‌نظیر بود و او الگوی فوتبالی من محسوب می‌شود.


تسنیم