Hala Madrid - رئال مادرید درباره صحبت های اخیر پلاتینی بیانیه ای منتشر کرده است. پلاتینی اخیرا اعلام کرد که یک بازیکن آلمانی باید برنده توپ طلا بشود.

در بیانیه باشگاه رئال مادرید آمده است:" در رابطه با صحبت های اخیر میشل پلاتینی، رئیس یوفا، باشگاه رئال مادرید تذکر چند مورد را ضروری می داند:

نخست اینکه تکرار چند باره اینکه چه کسی باید برنده توپ طلا بشود با توجه به اینکه آقای پلاتینی ریاست یوفا را بر عهده دارند تعجب برانگیز است. از این سازمان انتظار می رود که کمال بی طرفی را رعایت نماید. 

مورد دیگر این می باشد که توپ طلا یک جایزه فردی است و هر ساله به بهترین بازیکن دنیا اهدا می شود و ما باور داریم برای حفظ پرستیژ این جایزه آن هایی که در این رای گیری شرکت می کنند باید بدانند که این جایزه براساس نمایش های فردی بازیکن ها انتخاب می شود.

نکته آخر اینکه ما باور داریم که کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۱۴ بدون شک بهترین نمایش های فردی را ارائه کرده است. وی همچنین به عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان و کفش طلای اروپا دست یافته است. این بازیکن همچنین رکورد دار گلزنی در یک فصل لیگ قهرمانان می باشد و آقای گل کوپا دل ری و لالیگا هم شده است. در این فصل سوپر کاپ اروپا را فتح کرده که با زدن هر دو گل بازی توسط وی میسر شد و توانسته به آمار درخشان ۲۰ گل در ۱۲ بازی نخست این فصل لالیگا دست یابد. این ها فرم درخشان وی را ثابت می کند و نشان می دهد که بیش از همیشه شایسته کسب توپ طلا می باشد. "