Hala Madrid - از پنجمین دیدار مرحله گروهی رقابت های چمپیونزلیگ، دو تیم رئال مادرید و بازل در ورزشگاه سنت یاکوب پارک به مصاف هم رفتند که در نهایت لوس بلانکوس موفق به کسب پیروزی 1-0 و تضمین صدرنشینی خود در گروه B شد.


شـــرح بازی


در نیمه نخست این مسابقه بازی جذابی را شاهد نبودیم چرا که تیم میزبان با تمام نفرات خود در نیمه زمین خودی جمع شده بود و چشم به ضد حملات داشت و در سوی دیگر زمین نیز شاگردان آنچلوتی علیرغم در اختیار داشتن توپ و میدان، بازی خوبی به نمایش نگذاشتند و موقعیت جدی روی دروازه حریف خلق نکردند و تنها در دقیقه 35 حرکت انفردای خوب بنزما، زمینه ساز گلزنی رونالدو شد و حساب کار را 1-0 کرد.



در این نیمه سرخیو راموس نیز با دریافت کارت زرد، از بازی بعدی تیمش مقابل لودوگورتس محروم شد.

در نیمه دوم رئال مادرید بازی را بهتر شروع کرد و در دقایق ابتدایی روی دروازه میزبان خطرساز شد اما رفته رفته بار دیگر بازی افت کرد؛ در ادامه سوئیسی ها بازی را در اختیار گرفتند و در دقیقه 66 کیلور ناواس بود که در موقعیت تک به تک مانع از گلزنی امبولو شد. در دقیقه 70 نیز بنزما جای خود را به ایارامندی داد تا اولین تعویض مسابقه صورت پذیرد.



در دقایق 74 و 76 گرت بیل دو موقعیت عالی برای تیمش خلق کرد؛ در اولی ضربه محکم این بازیکن به تیر افقی دروازه برخورد کرد و در فرصت دوم، پاس عالی وی موقعیتی ایده آل برای گلزنی رونالدو فراهم کرد اما ضربه این بازیکن با سایش به تیر عمودی، از کنار دروازه به بیرون رفت. در اواخر مسابقه تعداد زیادی از هواداران سوئیسی وارد میدان شدند که باعث وقفه ای در بازی شد اما در نهایت بازی با پیروزی 1-0 رئال مادرید خاتمه یافت تا با توجه به تساوی لیورپول، هفته آخر نبرد سختی بر سر رتبه دوم شاهد باشیم.



شــرح گل


  دقیقه '35 (0-1): کریم بنزما از سمت چپ به شکلی خوب نفوذ کرد و وارد محوطه بازل شد و در آخرین لحظه رونالدو در مقابل دروازه دید تا ستاره پرتغالی با پای چپ دروازه بازل را باز کرده و 71مین گل خود را ثبت و با رکورد رائول در تعداد گلهای اروپایی برابری کند. حالا او پشت سر مسی در رده دوم قرار دارد.



ترکیب دو تیم و آمار و ارقام بازی